Ćwiczenie 1

Czy książki można tylko czytać? Przyjrzyjcie się grafice. Czy wy też wykorzystujecie tomy niekoniecznie zgodnie z przeznaczeniem? Porozmawiajcie.

Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0
Ćwiczenie 2

Jak sądzisz, czy z książki można zrobić film? Uwaga: wcale nie chodzi o ekranizację powieści! Znajdź w internecie informacje na temat flip booków. Jeżeli chcesz, spróbuj samodzielnie przygotować taki „książkowy film”.

Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4

Przyjrzyjcie się reprodukcji „Bibliotekarza” Giuseppe Arcimbolda. Porozmawiajcie i odpowiedzcie na pytania.

  • Co przedstawia obraz?

  • Co widzicie na obrazie, gdy przyjrzycie mu się z bliska?

  • Czy to portret człowieka, czy kompozycja z przedmiotów, czyli martwa natura? Uzasadnijcie swoje zdanie.

  • Nazwijcie elementy dające złudzenie włosów, nosa, oczu, brody, ręki, palców.

  • Jak wy zatytułowalibyście obraz? Podajcie swoje propozycje.

  • Jak myślicie, dlaczego bibliotekarz tak wygląda?

Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6

Obejrzyjcie dwa inne obrazy Giuseppe Arcimbolda i porozmawiajcie, odpowiadając na pytania.

  • Co przedstawiają obrazy?

  • Z jakich elementów się składają?

  • Czyimi portretami mogą być?

  • Jakie tytuły możecie im nadać?

Ćwiczenie 7

Odwróćcie obrazy do góry nogami. Co widzicie? Porozmawiajcie o swoich spostrzeżeniach.

Ćwiczenie 8

Opisz tutaj lub w zeszycie wybrany odwrócony obraz. Zatytułuj go.

Ćwiczenie 9

Stwórz „portret” wybranej postaci: piłkarza, strażaka, marynarza, kierowcy, malarza itp. Wytnij z kolorowych czasopism zdjęcia odpowiednich przedmiotów, ułóż je na kartce w kształt twarzy, przyklej wycinki i zatytułuj swoje dzieło.