Odrzucenie Źródło: licencja: CC 0.
licencja: CC 0
Ćwiczenie 1

Przypomnijcie sobie tytuły książek i filmów, w których bohaterowie przeżywają miłosne rozczarowania, np. nieodwzajemnioną miłość. Zapiszcie je tutaj lub w zeszycie.

Ćwiczenie 2

Porozmawiajcie o tym, jak bohaterowie wymienionych przez was tekstów i filmów radzili sobie z miłosnymi rozczarowaniami.

Ćwiczenie 3

Przeczytaj tekst piosenki Czerwonych Gitar, a następnie znajdź jej nagranie w internecie i posłuchaj go. Zwróć uwagę na nastrój tego utworu.

Kto za Tobą w szkole ganiał,
Do piórnika żaby wkładał?
Kto? No, powiedz kto?
Kto na ławce wyciął serce
I podpisał: „Głupiej Elce”?
Kto? No, powiedz kto?

Tak bardzo się starałem,
A Ty teraz nie chcesz mnie.
Dla Ciebie tak cierpiałem:
Powiedz mi, dlaczego nie chcesz mnie?

Kto dla Ciebie nosił brodę,
Spodnie w kwiatki włożył modne?
Kto? No, powiedz kto?
Kto Tuwima wiersz przepisał,
Jako własny Tobie wysłał?
Kto? No, powiedz kto?

Tak bardzo się starałem,
A Ty teraz nie chcesz mnie.
Dla Ciebie tak cierpiałem:
Powiedz mi, dlaczego nie chcesz mnie?

Ja dla Ciebie byłem gotów
Kilo wiśni zjeść z pestkami.
Ja! Tak, tylko ja!
Teraz, kiedy Cię spotykam,
Mówisz mi, że się nie znamy;
Czy to ładnie tak?

Ćwiczenie 4

Opisz nadawcę i odbiorcę piosenki Seweryna Krajewskiego i Krzysztofa Dzikowskiego. Kim są i jakie mają cechy charakteru? Zapisz swoje spostrzeżenia tutaj lub w zeszycie.

Ćwiczenie 5

Porównaj zachowanie chłopców i dziewcząt z piosenki „Tak bardzo się starałem” i z tekstu „Wieczysta miłość” z lekcji „Kwestia spojrzenia”. Wymień podobieństwa i różnice.

Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7
Ćwiczenie 8

Napisz list, w którym pocieszysz chłopca z piosenki.