W Obozie Podróżników jest wielu takich, którzy trafili w miejsca, gdzie nie było prądu i nie mogli naładować baterii w laptopie lub telefonie. Co wtedy robili? Pisali listy. Po to, żeby inni dowiedzieli się o tym, co przeżyli, zobaczyli i odkryli.

Ćwiczenie 1

Wiesz już, co przydarzyło się Miziołkowi, kiedy wyjeżdżał na kolonie. Co było dalej? Przeczytaj następny list.

Dynastia Miziołków
Joanna Olech, Dynastia Miziołków, 1997,
Ćwiczenie 2

Opowiedz o swoich wrażeniach z lektury listu.
Czy coś cię zaciekawiło w relacji Miziołka?
Czy otrzymanie takiego listu sprawiłoby ci przyjemność? Powiedz dlaczego.

Ćwiczenie 3

O jakich wydarzeniach pisze rodzicom Miziołek? Zapiszcie je w formie planu tutaj lub w zeszytach.

Ćwiczenie 4

Ustalcie, kto do kogo napisał list z Pupek. Kto jest nadawcą, a kto adresatem? Zapiszcie odpowiedzi tutaj lub w zeszycie.

Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6

Wymieńcie różne sposoby komunikowania się, omówcie ich wady i zalety. Który z nich wybierzecie, jeśli chcielibyście...

  • jak najszybciej opowiedzieć babci, co przydarzyło się wam w drodze do domu;

  • powiadomić przyjaciół, że spotkacie się na boisku za 20 minut;

  • opisać, co zdarzyło się w pierwszych dniach waszego pobytu na kolonii, a zasięg w lesie jest bardzo słaby.

Ćwiczenie 7
Ćwiczenie 8

Po co wielkie litery?

Contentplus.pl sp. z o.o.,
Ćwiczenie 9
Ćwiczenie 10
Ćwiczenie 11

Zastanówcie się, jak rozpoczniecie i jak zakończycie list, pisząc do:

1. kolegi lub koleżanki z klasy,

2. ulubionej cioci,

3. dziadka,

4. nauczycielki.

Zapiszcie swoje propozycje tutaj lub w zeszytach.

Contentplus.pl sp. z o.o.,