Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Każdy podróżnik chętnie wraca do swoich czterech kątów nawet z najciekawszej wyprawy. Żeby jego ekwipunek, czyli bagaż, również dotarł do domu bezpiecznie, zapisuje na nim adres. A czy ty znasz swój adres i wiesz, jak go poprawnie zapisać? Sprawdź!

Ćwiczenie 1

Poszukaj swojej miejscowości na mapie Polski. Ułatwią ci to mapy internetowe. Obejrzyj film i dowiedz się, jak z nich korzystać.

Ćwiczenie 2

Poszukaj na mapach internetowych swojej szkoły. Zaznacz trasę ze szkoły do domu.

Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4

A na drugiej stronie?

Na kopercie należy też umieścić adres nadawcy listu. Wtedy odbiorca będzie wiedział, dokąd wysłać odpowiedź. A jeśli przesyłka zagubi się gdzieś po drodze i nie dotrze do adresata, listonosz zwróci ją osobie, która ją wysłała.

Można wpisać swoje dane z drugiej strony u góry koperty lub w lewym górnym rogu koperty na tej samej stronie, gdzie podajemy adres odbiorcy.

Ćwiczenie 5

Pierwszoklasistka Ania napisała list do mamy i zaadresowała kopertę. Przyjrzyj się jej i oceń, czy dziewczynka zrobiła to poprawnie. Jeśli jej się nie udało, wskaż błędy.

Contentplus.pl sp. z o.o.,
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7

Pocztowy drogowskaz

Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0
Ćwiczenie 8

Skorzystaj z internetu i znajdź kod pocztowy swojej szkoły.

Ćwiczenie 9

W Obozie Podróżników nie ma sklepów papierniczych, dlatego wędrowcy sami przygotowują koperty, jeśli chcą wysłać list. Zobacz, jak to się robi, i spróbuj przygotować kopertę samodzielnie.

Ćwiczenie 10

Wymień wady i zalet listu tradycyjnego i listu elektronicznego. Który z nich wolisz pisać? Który chętniej przeczytasz? Dlaczego? Porozmawiajcie o tym w klasie.

Ćwiczenie 11
Ćwiczenie 12

Wyobraźcie sobie, że nagle znikają w miastach i miejscowościach nazwy ulic i numery budynków. W jaki sposób wytłumaczycie komuś, jak dotrzeć do waszej szkoły od waszych domów? A jak z głównej ulicy miejscowości? Z dworca kolejowego lub autobusowego? Spróbujcie „poprowadzić” kolegów i koleżanki do celu.