Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Nina Tomaszewska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Powstawanie prądu indukcyjnego - doświadczenia |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia - wymagania ogólne |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | nauczanie przez dociekanie IBSE, nauczanie wyprzedzające |
Metody nauczania: | wykład informacyjny wspomagany pokazem multimedialnym |
Formy zajęć: | praca w zespole klasowym |
Środki dydaktyczne: | E‑materiał + komputer z rzutnikiem lub tablety do dyspozycji każdego ucznia |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał „ Prąd indukcyjny”. |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Wprowadzenie - według treści zawartej we wprowadzeniu i w tekście e‑materiału. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczeń konstruuje wiedzę analizując wyniki eksperymentów przedstawionych na filmach. Wskazane byłoby, by analogiczne eksperymenty można było przeprowadzić w klasie. Wtedy uczniowie wspólnie mogliby wyciągnąć wnioski z obserwacji przebiegu doświadczeń. Jeśli nie byłoby takiej możliwości, to uczeń powinien zapoznać się ze sfilmowanymi eksperymentami w domu, tak żeby mógł wielokrotnie przyjrzeć się sfilmowanej sytuacji doświadczalnej i samodzielnie wyciągnąć wnioski. | |
Faza podsumowująca: | |
Aby sprawdzić zdobytą wiedzę uczniów, nauczyciel analizuje wraz z uczniami wszystkie zaproponowane zadania. | |
Praca domowa: | |
Pozostałe zadania, które „nie zmieszczą się” na lekcji. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film może służyć jako praca domowa. Umożliwia on, wespół z poleceniami aktywizującymi, utrwalenie podstawowych umiejętności nabytych podczas lekcji. |