Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Tomasz Sobiepan |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Cechy i rodzaje źródeł energii elektrycznej |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania | strategia kształcenia wyprzedzającego |
Metody nauczania | wykład problemowy |
Formy zajęć: | praca indywidualna, praca w parach |
Środki dydaktyczne: | grafika interaktywna, zestaw zadań |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał: „Cechy źródła napięcia” |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Zaciekawienie uczniów: wg części „Czy to nie ciekawe?” Jakie źródła napięcia dostrzegacie wokół siebie? Jakie rodzaje źródeł znacie (źródła chemiczne, prądnice, fotoelektryczne, termoelektryczne, prądu stałego, zmiennego)? | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel prowadzi wykład wg części „Warto przeczytać”. Wykład ma charakter podsumowania zdobytych wiadomości i ich uzupełnienia. Omawiając każde z zagadnień, nauczyciel zadaje pytanie i prosi, by to uczniowie podali wymagane informacje i rozwiązali stawiane przed nimi problemy. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają, które osiągnęli, a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i zdobyte umiejętności przez rozwiązanie w domu zadań, których nie rozwiązali na lekcji. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Grafika interaktywna może być także wykorzystana jako pomoc w przygotowaniu się do lekcji prowadzonej metodą odwróconej klasy. |