Dla nauczyciela
Konspekt (scenariusz) lekcji
Imię i nazwisko autora: | Tomasz Sobiepan |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Moc prądu elektrycznego |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. III. Planowanie i przeprowadzanie obserwacji lub doświadczeń oraz wnioskowanie na podstawie ich wyników. Zakres podstawowy Treści nauczania – wymagania szczegółowe I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: 1) przedstawia jednostki wielkości fizycznych, opisuje ich związki z jednostkami podstawowymi; przelicza wielokrotności i podwielokrotności; 4) przeprowadza obliczenia liczbowe posługując się kalkulatorem; VII. Prąd elektryczny. Uczeń: 1) posługuje się pojęciami natężenia prądu elektrycznego, napięcia elektrycznego oraz mocy wraz z ich jednostkami. Zakres rozszerzony Treści nauczania – wymagania szczegółowe I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: 1) przedstawia jednostki wielkości fizycznych, opisuje ich związki z jednostkami podstawowymi; przelicza wielokrotności i podwielokrotności; 4) przeprowadza obliczenia liczbowe posługując się kalkulatorem; 12) przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania obserwacji, pomiarów i doświadczeń; VIII. Prąd elektryczny. Uczeń: 2) posługuje się pojęciami natężenia prądu elektrycznego, napięcia elektrycznego oraz mocy wraz z ich jednostkami. |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | Strategia Kształcenia Wyprzedzającego |
Metody nauczania: | - wykład problemowy z udziałem uczniów, |
Formy zajęć: | - praca indywidualna, |
Środki dydaktyczne: | Film‑samouczek, zestaw zadań. |
Materiały pomocnicze: | brak |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
| |
Faza realizacyjna: | |
| |
Faza podsumowująca: | |
| |
Praca domowa: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i umiejętności zdobyte w czasie lekcji przez rozwiązanie w domu zadań nr: 4, 5, 6. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film‑samouczek może zostać wykorzystany przez nauczyciela prowadzącego zastępstwo, nie będącego fizykiem. Można go także użyć jako element podsumowania działu „prąd elektryczny”. Dzięki zastosowanym analogiom, film może być rozszerzeniem wiedzy przy omawianiu zagadnień związanych z potencjałem i pracą w polu elektrostatycznym. |