Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1
Zapoznaj się z wierszem twojej rówieśniczki, uczennicy liceum, i poddaj pod rozwagę tematykę miłosną, która stała się tematem utworu. Zastanów się nad następującymi pytaniami: 1. Jakie problemy sercowe w przedstawionych utworach pokazuje Szekspir?, 2.
Zapoznaj się z wierszem twojej rówieśniczki, uczennicy liceum, i poddaj pod rozwagę tematykę miłosną, która stała się tematem utworu. Zastanów się nad następującymi pytaniami: 1. Jakie problemy sercowe w przedstawionych utworach pokazuje Szekspir?, 2.
Anna Gorzelak Rozważania

Miej serce.
Czy to znaczy, że
Bez niego każdy człowiek raczy
Przestać być takowym?
Czy tak da się?
Czy bez serca nie staniemy się
Widmami, które suną swoją drogą
I nie bacząc na nikogo
Nic nie czują
i zajmują głowę tylko sobą?
A czy po patrzaniu w serce
Nie będziemy zbyt samotni?
A co jeśli zobaczymy troski, winy,
Które prosto w twarz powiedzą:
„Nie jesteś wcale szczęśliwy”?
Ale przecież można mieć i patrzeć
W serce własne i nie całkiem własne.
I co wtedy?
Braknie bólu i tęsknoty,
A przestrzenie te zapełni
Coś, co tym co żyją daje
Nowe życie
A w swej sile nie ustaje.
Jeśli tak przedstawić sprawę
Jak w końcu zadecydujesz?
Czy odkryjesz się przed sobą
O tym co naprawdę czujesz?

R9nQs8XkpFi7O
6 Źródło: Anna Gorzelak, Rozważania. XIV LO we Wrocławiu, klasa 2C.
Polecenie 2

Przygotuj słownictwo i zwroty z dzieł Szekspira, które można by wykorzystać do stworzenia własnego utworu o tematyce miłosnej. Wykorzystaj do tego swoje doświadczenia czytelnicze oraz poniższą galerię zdjęć interaktywnych.

  • Stwórz słowniczek tzw. skrzydlatych słów i miłosnych aforyzmów Szekspira (patrz: słownik pojęć).

  • Napisz kilkuwersowy utwór, wykorzystując pomysły poety ze Stratfordu.

RU94Spvk40blh
1