Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z poniższą infografiką, a następnie rozwiąż zadanie.

RIfzfwnuJ5nj9
Na ilustracji interaktywnej przedstawiona jest droga z dwoma równoległymi białymi pasami na środku, reprezentującymi proste k i l. Na nich położone są dwa żółte wektory AB na prostej l oraz CD na prostej k. Po prawej stornie opisane są warunki równości wektorów. 1. {audio}Wektory ABCD mają taką samą długość., 2. {audio}Wektory ABCD mają ten sam kierunek., 3. {audio}Wektory ABCD mają ten sam zwrot.
Rdva5t4bUOywd
Polecenie 2
RxpA6GMewxLMh
Łączenie par. Przyjrzyj się uważnie narysowanym powyżej wektorom i rozstrzygnij, które pary są parami wektorów równych.. RAHF. Możliwe odpowiedzi: Czy są równe?, Czy są równe?. DBLM. Możliwe odpowiedzi: Czy są równe?, Czy są równe?. KGOP. Możliwe odpowiedzi: Czy są równe?, Czy są równe?. NJEC. Możliwe odpowiedzi: Czy są równe?, Czy są równe?. LMEC. Możliwe odpowiedzi: Czy są równe?, Czy są równe?. DBNJ. Możliwe odpowiedzi: Czy są równe?, Czy są równe?. HFHG. Możliwe odpowiedzi: Czy są równe?, Czy są równe?

Na podstawie warunków podanych w infografice dotyczących wektorów równych, określ, czy wektory leżące na tych prostych mogą być równe. Wariant pierwszy: y=3x+4, y=3x. Wariant drugi: y=0, x=0. Wariant trzeci: y=x-57, y=x249-3. Wariant czwarty: y=x-4, y=x-4.