Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Stwórz mapę myśli, na której przedstawisz klasyfikację trójkątów. Kliknij przycisk Edytuj, wypełnij pola tekstowe. Następnie wybierz przycisk Generuj.

Stwórz mapę myśli, na której przedstawisz klasyfikację trójkątów. Schemat mapy znajduje się poniżej. Możesz wykorzystać go jako szkielet swojej mapy.

RE2aqetFtW9tA1
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: Klasyfikacja trójkątów
    • Elementy należące do kategorii Klasyfikacja trójkątów
    • Nazwa kategorii: Miara kątów wewnętrznych
      • Elementy należące do kategorii Miara kątów wewnętrznych
      • Nazwa kategorii: A1
      • Nazwa kategorii: A2
      • Nazwa kategorii: A3
      • Koniec elementów należących do kategorii Miara kątów wewnętrznych
    • Nazwa kategorii: Długości boków
      • Elementy należące do kategorii Długości boków
      • Nazwa kategorii: B1
      • Nazwa kategorii: B2
      • Nazwa kategorii: B3
      • Koniec elementów należących do kategorii Długości boków
      Koniec elementów należących do kategorii Klasyfikacja trójkątów
Polecenie 2

Trójkąt podzielono na cztery części tak jak na ilustracji. Następnie części połączono w sposób zaprezentowany na kolejnym rysunku. Przyjrzyj się uważnie i spróbuj powtórzyć to samodzielnie na kartce. Co zauważysz?

RkCtrUx1jlJyA
Zagadka brakującego kwadratu. Figury na rysunkach nie są trójkątami.
Źródło: http://commons.wikimedia.org, licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 3

Jak myślisz, czy z każdych trzech odcinków można zbudować trójkąt? Jaka musi być zależność między długościami takich odcinków?