Wydrukuj Zapisz jako PDF Dodaj do ulubionych Udostępnij materiał

Karty „Dixit” – inaczej

Karty Dixit proponuję wykorzystać do tworzenia opowiadań.

  • Dzielę uczniów na 4 osobowe grupy. Każda grupa losuje 5 kart, dzieci zastanawiają się, o czym będzie opowiadanie, omawiają swoje pomysły, następnie wspólnie tworzą historię, zapisują ją i prezentują klasie.

  • Kolejna propozycja to tworzenie opowiadania, ale uczniowie ustalają:

- jaki będzie to rodzaj historii, np. kryminał, horror,

- wybierają bohaterów oraz

- czy opowiadanie będzie miało szczęśliwe czy smutne zakończenie.

Zapisujemy to na tablicy.

- Warto napisać plan historii, musi on mieć tyle punktów, ilu jest uczniów lub grup na lekcji. Na małych karteczkach zapisuję numery i uczniowie je losują. Każdemu numerowi odpowiada fragment historii zapisanej w punktach na tablicy.

- Następnie rozdajemy uczniom dwie lub trzy karty. Zadaniem uczniów jest opisanie wylosowanego punktu z wykorzystaniem otrzymanych obrazków. Na koniec składamy całe opowiadanie, każdy uczeń pokazuje swoje karty i czyta historię, którą wymyślił. Powstają bardzo ciekawe, czasem śmieszne opowiadania.

Oczywiście wersji pracy z kartami DIXIT jest mnóstwo, tylko od inwencji, kreatywności nauczyciela zależy ich wykorzystanie. Powodzenia w twórczych pomysłach.

R15EnZaHuFagA

tantis.pl