Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
  1. Wyróżniamy reklamę: komercyjną, społeczną i polityczną.

  2. Reklama komercyjna zachęca do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.

  3. Reklama społeczna przekonuje do pewnej idei i zachęca do zmiany światopoglądu.

  4. Reklama polityczna przekonuje do poparcia partii lub polityka.

  5. Rodzaje reklamy: prasowa, radiowa, telewizyjna, internetowa.

  6. Nietypowym rodzajem reklamy jest lokowanie produktu, które polega na przedstawieniu produktu lub usługi w filmach, serialach, audycjach rozrywkowych, w taki sposób, że stanowią one integralną część produkcji telewizyjnej. Producent programu zobowiązany jest do umieszczenia informacji o lokowaniu produktu.

  7. Techniki perswazyjne stosowane w reklamie to m.in.: bezpośrednie zwroty do odbiorcy, słownictwo nakłaniające, przymiotniki i przysłówki wartościujące, oddziaływanie na emocje odbiorcy, posługiwanie się niedopowiedzeniami, przedstawianie korzyści, porównywanie efektów działania produktów.

  8. Reklama jest obwarowana różnymi ograniczeniami. Nie powinna budzić strachu, obrażać i nawoływać do negatywnych zachowań, wykorzystywać zwierząt w sposób niehumanitarny. Jej przedmiotem nie mogą być np. produkty medyczne, usługi lekarzy i prawników, wyroby alkoholowe.