Aktualności

Kształcenie na odległość

Programy nauczania i scenariusze zajęć do kształcenia ogólnego

Epodręczniki PO KL

Katalog Zasobów Dodatkowych

Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne

Gra edukacyjna „Godność, wolność i niepodległość”


Wsparcie użytkownika

Filmy instruktażowe i instrukcje

Poradnik dla użytkownika

Najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami

Filmy instruktażowe i instrukcje
Wróć do informacji o e-podręczniku Udostępnij materiał Wydrukuj

Podsumowanie

  1. Pogoda to ogół zjawisk atmosferycznych, występujących na danym obszarze, w określonym czasie.

  2. Do głównych składników pogody zaliczamy: temperaturę powietrza, zachmurzenie, osady atmosferyczne, opady atmosferyczne, kierunek i prędkość wiatru oraz ciśnienie atmosferyczne.

  3. Pogodę obserwują meteorolodzy, którzy podczas swojej pracy w stacjach meteorologicznych dokonują pomiarów różnych składników pogody.

  4. Na mapach pogodowych prezentuje się składniki pogodowe za pomocą określonych symboli.

  5. Pomiary i obserwacje pogody przeprowadza się w za pomocą różnych przyrządów znajdujących się na terenie ogródków meteorologicznych.

  6. Przyrządami służącymi do pomiarów składników pogody są między innymi: termometr, wiatromierz, barometr, wilgotnościomierz, deszczomierz, urządzenia służące do dziennego pomiaru czasu nasłonecznienia oraz urządzenia mierzące wysokość podstawy chmur.

m573e78fcbdf9cfc9_1532295713869_0
classicmobile
Ćwiczenie 1
RqkVd8do7h6pW1
Ćwieczenie podsumowujące
Źródło: LEARNETIC SA, licencja: CC BY 4.0.
static
Zgłoś problem