Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Podsumowanie

  1. Na początku XX wieku naukowcy twierdzili, że szlaki nerwowe u osób dorosłych są już ustalone i nie rozwijają się.

  2. W drugiej połowie XX wieku rozpoczęła się rewolucja naukowo‑techniczna, zwana trzecią rewolucją przemysłową, która trwa do dziś. To zmiany w nauce, technice oraz produkcji polegające na komputeryzacji i wykorzystaniu nowych źródeł energii. Do najważniejszych zagrożeń wynikających z rozwoju nowych technologii należą:
    - zalew informacyjny,
    - problemy z koncentracją,
    - deficyt czasu i stres,
    - zatarcie granicy między pracą a odpoczynkiem,
    - uzależnienie od internetu,
    - izolacja społeczna,
    - zmiany, jakie zachodzą w mózgu.

  3. Profesor Kazimierz Krzysztofek zwraca uwagę, że za oddziaływanie nowych technologii na nasze umysły jesteśmy w pewnym stopniu sami odpowiedzialni. Mamy wpływ na to, w jaki sposób korzystamy ze zdobyczy technologii.

  4. Badania doktora Gary'ego Small'a z iBrain dowiodły, że dzieci, które spędzały dużo czasu, korzystając z internetu, tracą sporo kompetencji komunikacyjnych.

  5. E‑learning jest to nauczanie z wykorzystaniem sieci komputerowych i internetu, służy nauczaniu na odległość. Można go łączyć z tradycyjnym procesem nauczania – wspomaga wówczas za pomocą komputerów proces zdobywania wiedzy.

classicmobile
Ćwiczenie 1
RBBA39msEp8dR1
Ćwiczenie podsumowujące
Źródło: LEARNETIC SA, licencja: CC BY 4.0.
static