Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Polecenie 1

Za pomocą pseudokodu napisz program, który sprawdzi, czy z trzech odcinków o długościach: bok_1, bok_2, bok_3 można zbudować trójkąt.

Za pomocą języka Python napisz program, który sprawdzi, czy z trzech odcinków o długościach: bok_1, bok_2bok_3 można zbudować trójkąt.

Specyfikacja:

Dane:

  • bok_1, bok_2, bok_3 – długości poszczególnych boków trójkąta; liczby rzeczywiste

Wynik:

W zależności od wyniku na standardowym wyjściu wyświetla się komunikat: To jest trójkąt, gdy z odcinków o zadanych długościach można zbudować trójkąt; w przeciwnym przypadku na konsoli wyświetla się komunikat: To nie jest trójkąt.

1
R1Rnwzzt6LeHF
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

Jeśli chcesz powtórzyć wiadomości ze szkoły podstawowej, za pomocą bloków stwórz program, który sprawdzi, czy z trzech odcinków podanej długości można zbudować trójkąt.

R15FNwM0ZUsxH1
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Jeśli chcesz powtórzyć wiadomości ze szkoły podstawowej, za pomocą języka python stwórz program, który sprawdzi, czy z trzech odcinków podanej długości można zbudować trójkąt.

R1FLA0x1gnLIm
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Polecenie 2

Porównaj swoje rozwiązania z prezentacją.

RqB3DfHnV9DHc1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.