Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
2
Ćwiczenie 1
RgUtYvx9FTZB9
Wskaż, które działanie wymaga zapisania wyniku w postaci liczby zmiennoprzecinkowej. Możliwe odpowiedzi: 1. Obliczenie średniej arytmetycznej liczb całkowitych., 2. Obliczenie sumy liczb całkowitych., 3. Obliczenie mediany liczb całkowitych ze zbioru o nieparzystej ilości elementów.
2
Ćwiczenie 2
R1AItM1b7zQww
Wskaż, która wartość nie może zostać przypisana zmiennej typu int. Możliwe odpowiedzi: 1. 2020, 2. -231.43, 3. -1233
2
Ćwiczenie 3
R1WvNzUjTeRx0
Wskaż wartości, które może przechować zmienna typu float. Wskaż wszystkie poprawne odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. 34.23, 2. 4452, 3. "informatyka"
2
Ćwiczenie 4
R3q57FyQbD20V
Możliwe odpowiedzi: 1. Zakres wartości zmiennych przechowywanych w typie int może różnić się w zależności od kompilatora., 2. Typ double pozwala na przechowywanie liczb z większą dokładnością po przecinku, niż typ float., 3. Typ int nie jest przeznaczony do przechowywania liczb ujemnych., 4. Zmienna typu float nie może przechowywać wartości całkowitej.
2
Ćwiczenie 5
RneruJZbWg9bq
Który z poniżej wymienionych typów zmiennych może zostać użyty do przechowywania liczby naturalnej. Możliwe odpowiedzi: 1. float, 2. double, 3. char, 4. string
2
Ćwiczenie 6
RIxTpIiGATnqf
Połącz w pary typy zmiennych i odpowiadające im wartości. int Możliwe odpowiedzi: 1. 324.212, 2. 'k', 3. -213421, 4. false float Możliwe odpowiedzi: 1. 324.212, 2. 'k', 3. -213421, 4. false char/string Możliwe odpowiedzi: 1. 324.212, 2. 'k', 3. -213421, 4. false bool Możliwe odpowiedzi: 1. 324.212, 2. 'k', 3. -213421, 4. false
3
Ćwiczenie 7

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • n – liczba naturalna; podstawa potęgi

  • x – liczba naturalna; wykładnik potęgi

Wynik:

  • a_x – wynik potęgowania, liczba naturalna

Linia 1. funkcja potęga otwórz nawias okrągły x przecinek n zamknij nawias okrągły. Linia 2. jeżeli n znak równości 0. Linia 3. zwróć 1. Linia 4. jeżeli n jest nieparzysta. Linia 5. zwróć x asterysk potęga otwórz nawias okrągły x przecinek n minus 1 zamknij nawias okrągły. Linia 6. w przeciwnym przypadku. Linia 7. n znak równości potęga otwórz nawias okrągły x przecinek n prawy ukośnik 2 zamknij nawias okrągły. Linia 8. zwróć n podkreślnik x.
R1YYKGDGkZfSI
Przeanalizuj pseudokod i odpowiedz na pytanie o to, jakiego typu powinny być zmienne a oraz b. (Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 8

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • cena – liczba określająca cenę produktu,

  • rabat – wartość rabatu wyrażona w procentach; liczba naturalna

Wynik:

cena_promocyjna – liczba określająca cenę promocyjną, po uwzględnieniu rabatu; liczba rzeczywista

Linia 1. funkcja promocja otwórz nawias okrągły cena przecinek rabat zamknij nawias okrągły. Linia 2. cena podkreślnik promocyjna znak równości cena minus otwórz nawias okrągły cena asterysk rabat zamknij nawias okrągły prawy ukośnik 100. Linia 3. zwróć cena podkreślnik promocyjna.
R1LcMPfTa4ELs
Przeanalizuj pseudokod i odpowiedz na pytanie o to, jakiego typu powinny być zmienne cena, rabat oraz cena_promocyjna.