Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Pokaż ćwiczenia:
21
Ćwiczenie 1

Pociąg „Pendolino” mknie w prędkością 160 km/h. Wykonałem elektronicznie pomiar prędkości różnych elementów pociągu w różnym czasie i okazało się, że jest taki element, który w pewnych chwilach porusza się w kierunku przeciwnym do ruchu pociągu.

a) Czy to możliwe, by wynik mojego pomiaru był prawidłowy?
b) Uzasadnij swą opinię.

uzupełnij treść
1
Ćwiczenie 2
R1MwQTahKN5II
Wykonałem wzorcowanie mojej milimetrowej taśmy mierniczej i okazało się, że kreska oznaczająca jeden metr jest na długości 997 mm. Wykonałem tą taśmą pomiar uzyskując długość 3,236 m. Oblicz skorygowaną długość. Odpowiedź: Tu uzupełnij m
21
Ćwiczenie 3

Mierzę czas t spadania ciężarka zrzucanego z balkonu o wysokości d.

Jak mogę sprawdzić, że wynik mojego pomiaru jest prawidłowy?

uzupełnij treść
2
Ćwiczenie 4
RnVGPbsgJwIve
Napisz definicję sekundy zakładając, że znasz wartość tzw. „częstotliwości cezowej”, która wynosi: Δ ν Cs = 9 192 631 770 Hz.
2
Ćwiczenie 5
R19VAOumPSEAm
Wskaż właściwą definicję metra zakładając, że znane wartości wzorców: prędkości światła c oraz tzw. „częstotliwości cezowej”, która wynosi: Δ ν Cs = 9 192 631 770 Hz.. Możliwe odpowiedzi: 1. Prawidłowa odpowiedź
31
Ćwiczenie 6

Napisz definicję kilograma wiedząc, że wartość stałej Plancka wynosi: h = 6,62607015 · 10Indeks górny -34 kg · mIndeks górny 2 · sIndeks górny ⁻1

uzupełnij treść
31
Ćwiczenie 7

Napisz definicję ampera, wykorzystując wartość ładunku elementarnego oraz wzory na natężenie prądu i pojemność elektryczną.

uzupełnij treść
31
Ćwiczenie 8

Napisz definicję mola, wykorzystując wartość stałej Avogadra.

uzupełnij treść