Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
R3M3R2Ug0cb2V1
Podaję przykładowe czasy jazdy autobusem w ciągu miesiąca, liczone w minutach:

34, 38, 30, 31, 34, 29, 30, 33, 35, 32, 34, 28, 39, 46, 37, 43, 39, 46, 31, 45, 33, 36, 34, 38, 40

Chcemy wykonać histogram z przedziałem 5 minut.
Jaka będzie minimalna liczba przedziałów? Odpowiedź: Tu uzupełnij
1
Ćwiczenie 2
R1cUecPpMbvrF1
Chcemy wykonać histogram dla przykładowych czasów jazdy autobusem w ciągu miesiąca, liczonych w minutach:

34, 38, 30, 31, 34, 29, 30, 33, 35, 32, 34, 28, 39, 46, 37, 43, 39, 46, 31, 45, 33, 36, 34, 38, 40

Ma być w zakresie od 25 minut do 55 minut, z szerokością przedziału 5 minut.
Podaj, jakie będą liczebności czasów przejazdu w kolejnych przedziałach. Odpowiedź: Tu uzupełnij, Tu uzupełnij, Tu uzupełnij, Tu uzupełnij, Tu uzupełnij, Tu uzupełnij
1
Ćwiczenie 3

Narysuj histogram na podstawie wyników poprzedniego zadania.

2
Ćwiczenie 4

Na podstawie danych z zadania 2 i wyników zadania 3:
a) oblicz wartość średnią czasu przejazdu i podaj ją, w minutach, z dokładnością do trzech cyfr znaczących;
b) rozstrzygnij, czy wartość ta mieści się w tym przedziale, gdzie jest największa liczba przejazdów; 
c) wskaż cechę rozkładu, która jest powiązana z tym rozstrzygnięciem.

Skorzystaj z przygotowanego pola a następnie porównaj swoje odpowiedzi z wzorcowymi.

uzupełnij treść
2
Ćwiczenie 5
RLwyEAPGYvIw0
Przyjmijmy, że masz 164 cm wzrostu, a wzrosty pozostałych koleżanek i kolegów w Twojej klasie wynoszą (w centymetrach):
157, 174, 156, 148, 161, 183, 159, 158, 168, 166, 162, 156, 146, 177, 155.

Wykonujesz histogram wzrostu uczniów z Twojej klasy z zakresem od 140 cm i przedziałem 5 cm.

W którym przedziale będzie Twój wzrost? Możliwe odpowiedzi: 1. w czwartym, 2. w piątym, 3. w szóstym, 4. w przedziale zależnym od łącznej liczby przedziałów w histogramie
RUwXCH4RImPm82
Przyjmijmy, że masz 164 cm wzrostu, a wzrost koleżanek i kolegów w Twojej klasie wynosi (podaję w cm): 157, 174, 156, 148, 161, 183, 159, 158, 168, 166, 162, 156, 146, 177, 155.

Wykonujesz histogram wzrostu uczniów z Twojej klasy z zakresem od 140 cm i przedziałem 5 cm.

W którym przedziale będzie Twój wzrost? Odpowiedź: w czwartym / piątym / szóstym
R1LEcFLs7r9oX2
Ćwiczenie 6
2
Ćwiczenie 7
  1. Wykonaj histogram dla przykładu z zadania 5.

  2. Zaznacz na nim swój wzrost.

  3. Oblicz wartość średnią wzrostu w Twojej klasie. Podaj ją w centymetrach, z czterema cyframi znaczącymi.

  4. Zaznacz średnią wartość wzrostu na histogramie.

  5. Oceń symetrię rozkładu wokół przedziału zawierającego najwięcej zliczeń.

Wpisz wynik obliczenia oraz ocenę symetrii rozkładu w przygotowane pole i porównaj z odpowiedzią wzorcową.

uzupełnij treść
3
Ćwiczenie 8

Podaj przykład dwóch zagadnień, w których oś odciętych histogramu zawierałaby „kategorie” zamiast przedziałów liczbowych.
Zapisz swój opis w przygotowanym polu. Zapoznaj się też z komentarzem.

uzupełnij treść