Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Pokaż ćwiczenia:
RiIUUTCgUT9Jx1
Ćwiczenie 1
Wybierz właściwą odpowiedź.
Strumień indukcji magnetycznej jest wielkością ...
Możliwe odpowiedzi:
1. wektorową,
2. skalarną.
R1YHWENug4vgr1
Ćwiczenie 2
Uzupełnij poniższe zdanie.
Jeśli kąt pomiędzy wektorem indukcji magnetycznej B a powierzchnią S zwiększa się od 0 ° do 90 ° , to strumień indukcji magnetycznej Φ B [wstaw uaupełnienie] BS.
Możliwe uzupełnienia:
a. pozostaje równy
b. rośnie do
c. maleje do
RMTe7373SNV5H1
Ćwiczenie 3
Wybierz właściwą odpowiedź.
Strumień pola magnetycznego ma największą wartość przy tych samych wartościach indukcji magnetycznej B i powierzchni S, gdy ...
Możliwe odpowiedzi:
a. powierzchnia jest prostopadła do linii pola,
b. powierzchnia ustawiona jest pod kątem ostrym do linii pola,
c. powierzchnia jest ustawiona równolegle do pola.
RoXumENScH49u2
Ćwiczenie 4
Na rysunku narysowana jest zależność wartości strumienia magnetycznego od kąta obrotu powierzchni. Oś pionowa to strumień magnetyczny [Wb] a oś pozioma to kąt obrotu. Na wykresie są 3 linie: (a) niebieska, (b) czerwona i (c) zielona. Linia niebieska jest łukiem nad osią poziomą, linia czerwona przecina oś poziomą (linią falistą) a linia zielona jest linią prostą skierowaną do góry od początku układu współrzędnych po ukosie.
RFY0FtEvrHmZa
Ćwiczenie 4
Możliwe odpowiedzi: 1. Linia niebieska, która jest łukiem nad osią poziomą, posiada minimum w początku układu współrzędnych oraz w 180, 2. Linia czerwona, która przecina oś poziomą, jest linią falistą o maksimum w początku układu współrzędnych, przecina oś w 90 i posiada minimum w 180, 3. Linia zielona, która jest linią prostą skierowaną do góry od początku układu współrzędnych po ukosie
RvFqsCDLdYp2F2
Ćwiczenie 5
Oblicz wartość strumienia pola magnetycznego dla następujących wartości: B=0,1T, S=100cm2, kąt między powierzchnią a wektorem indukcji magnetycznej B wynosi 30 ° .
Podaj prawidłową odpowiedź. ΦB =
Możliwe uzupełnienia:
1. 10-1Wb
2. 10Wb
3. 510-4Wb
4. 510-2Wb
5. 5Wb
6. 10-3Wb
RJXFT9ts10y3Q2
Ćwiczenie 6
Rysunek przedstawia graficzną ilustrację treści. Na rysunku umieszczono dwie powierzchnie. Obie powierzchnie są prostokątami. Pierwszy widziany z boku tworzy odcinek (wyobraź sobie kartkę widzianą z boku) a drugi prostokąt (b) został wygięty tak, że w widoku z boku utworzył łuk (możesz sobie wyobrazić wygiętą kartkę papieru widzianą z boku).
ROIrnF3s548yK
Ćwiczenie 6
Rysunek przedstawia graficzną ilustrację treści. Na rysunku umieszczono dwie powierzchnie. Obie powierzchnie są prostokątami. Pierwszy widziany z boku tworzy odcinek (wyobraź sobie kartkę widzianą z boku) a drugi prostokąt (b) został wygięty tak, że w widoku z boku utworzył łuk (możesz sobie wyobrazić wygiętą kartkę papieru widzianą z boku).
3
Ćwiczenie 7

Dany jest prostoliniowy przewodnik z prądem. Rozważ pokazane na rysunku przypadki ustawienia powierzchni. Za każdym razem środek powierzchni znajduje się w tej samej odległości od przewodnika, a powierzchnia jest do niego równoległa.

RtLwMrcMXP1UZ3
Przypomnij sobie tytuł abstraktu, wysłuchaj nagrania i spróbuj zaproponować własny temat dla dzisiejszej lekcji.
R15jxJyoN8fxG
Dany jest prostoliniowy przewodnik z prądem. Przekrój poprzeczny przewodnika przedstawiono jako trzy współśrodkowe okręgi z krzyżykiem w samym środku. Rozważ sytuację, kiedy powierzchnia znajduje się prostopadle, ukośnie oraz równolegle do środka przekroju. Środek tej powierzchni znajduje się za każdym razem w tej samej odległości od przewodnika. Zaznacz poprawne stwierdzenie: Możliwe odpowiedzi: 1. ustawienie poziome, Dany jest prostoliniowy przewodnik z prądem. Przekrój poprzeczny przewodnika przedstawiono jako trzy współśrodkowe okręgi z krzyżykiem w samym środku. Rozważ sytuację, kiedy powierzchnia znajduje się prostopadle do środka przekroju. Przekrywa się z promieniem przekroju. Środek tej powierzchni znajduje się w tej samej odległości od przewodnika., 2. ustawienie ukośnie, Dany jest prostoliniowy przewodnik z prądem. Przekrój poprzeczny przewodnika przedstawiono jako trzy współśrodkowe okręgi z krzyżykiem w samym środku. Rozważ sytuację, kiedy powierzchnia znajduje się pod pewnym kątem względem środka przekroju. Środek tej powierzchni znajduje się w tej samej odległości od przewodnika., 3. ustawienie pionowe, Dany jest prostoliniowy przewodnik z prądem. Przekrój poprzeczny przewodnika przedstawiono jako trzy współśrodkowe okręgi z krzyżykiem w samym środku. Rozważ sytuację, kiedy powierzchnia znajduje się prostopadle do promienia przewodnika. Środek tej powierzchni znajduje się w tej samej odległości od przewodnika.
3
Ćwiczenie 8

Rysunek przedstawia magnes sztabkowy wraz z ustawieniami czterech identycznych powierzchni. Jest to widok „z góry”. Powierzchnie ustawione są symetrycznie względem magnesu tzn. ich środki pokrywają się z osiami symetrii magnesu. Uszereguj przypadki ustawienia powierzchni od największej do najmniejszej wartości strumienia pola magnetycznego przez nią przechodzącego.

Zapoznaj się z opisem rysunku, który przedstawia magnes sztabkowy wraz z ustawieniami czterech identycznych powierzchni. Sytuacja jest zaprezentowana „z góry”. Powierzchnie ustawione są symetrycznie względem magnesu tzn. ich środki pokrywają się z osiami symetrii magnesu. Uszereguj przypadki ustawienia powierzchni od największej do najmniejszej wartości strumienia pola magnetycznego przez nią przechodzącego.

RY4hITISGq8SL3

Wstaw znaki < > = oddające relacje między wartościami strumieni magnetycznych przez powierzchnie a, b, c, d:

RjLs6qf0uL4SN3
Φ B(a) 1. <, 2. =, 3. < Φ B(b) 1. <, 2. =, 3. < Φ B(c) 1. <, 2. =, 3. < Φ B(d)