Sprawdź się
Dopasuj nazwisko twórcy do tytułu dzieła.
Każdemu malarzowi przyporządkuj tytuł dzieła, którego jest twórcą.
Połącz opis z właściwą nazwą kierunku artystycznego z I połowy XIX w.
Wskaż, które z podanych stwierdzeń jest prawdziwe, a które fałszywe.
Rozstrzygnij, czy oba źródła należą do tego samego kierunku artystycznego, czy do dwóch różnych. Uzasadnij odpowiedź, odwołując się do treści obu źródeł.
Źródło 1.
Źródło 2.
Zapoznaj się ze zdjęciami i wykonaj polecenia:
Źródło 1.
Źródło 2.
Zapoznaj się z obrazem i wykonaj polecenia.
Zapoznaj się z fragmentem i wykonaj polecenie.
Muzyka miała koić, wprawiać w niezwykły nastrój albo dodawać podniety, jakby służąc rekompensatą za brak mocniejszych wrażeń w ustabilizowanym, codziennym życiu. [...] Ideałem słuchacza obwołano uczuciowego entuzjastę i postawiono go ponad wnikliwym i krytycznym znawcą. Zalecano poddawać się dźwiękom i zatracać w muzyce, nie dociekając jej sensu. Wykonanie, a jeszcze bardziej słuchanie muzyki, stało się mistyczną celebracją, źródłem przeżyć nieomal metafizycznych. […]