Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RzG7kwUBweYIN1
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie podaj, który wskaźnik odnosi się do cech gospodarczych? Możliwe odpowiedzi: 1. struktura PKB według sektorów gospodarki, 2. struktura zatrudnienia według sektorów gospodarki, 3. wskaźnik urbanizacji
R65k4340NhjNK1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie wskaż, które z tych krajów należą do krajów średnio rozwiniętych? Możliwe odpowiedzi: 1. Rumunia, 2. Korea, 3. Japonia, 4. Chiny
R17p1O1bqlsDY1
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie zaznacz cechy krajów wysoko rozwiniętych. Możliwe odpowiedzi: 1. częstsze posiadanie psa lub kota niż potomstwa, 2. dominacja surowców mineralnych i płodów rolnych w strukturze eksportu, 3. zastojowy typ piramidy ludności, 4. częste występowanie otyłości w społeczeństwie
RCd28wsrjfIXE1
Ćwiczenie 4
Ułóż państwa w kolejności od najsłabiej do najbardziej rozwiniętych. Elementy do uszeregowania: 1. Burkina Faso, 2. Arabia Saudyjska, 3. Wietnam, 4. Łotwa
R1JabbAc9xRqg1
Ćwiczenie 5
Ćwiczenie oceń, czy stwierdzenia są prawdziwe czy fałszywe. Kraje słabo rozwinięte odznaczają się dominacją dóbr mało przetworzonych (np. surowców mineralnych i płodów rolnych) w strukturze eksportu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kraj o wartości PKB per capita równym czterem tys. złotych można zaliczyć do państw średnio rozwiniętych. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wysoka wartość kaloryczna posiłków jest charakterystyczna dla krajów słabo rozwiniętych. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
RBJ5vVzZzGDTf2
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie zaznacz poprawne słowa/wyrażenia w tekście. Poziom rozwoju społeczno-gospodarczego kraju 1. wprost proporcjonalna, 2. mniejsza, 3. wzrasta, 4. maleje, 5. wzrasta, 6. większa, 7. zależy, 8. nie zależy, 9. odwrotnie proporcjonalna, 10. malejeod wielkości produktu krajowego brutto na osobę. Im jego wartość jest1. wprost proporcjonalna, 2. mniejsza, 3. wzrasta, 4. maleje, 5. wzrasta, 6. większa, 7. zależy, 8. nie zależy, 9. odwrotnie proporcjonalna, 10. maleje, tym kraj jest bardziej rozwinięty. Wraz ze wzrostem poziomu rozwoju 1. wprost proporcjonalna, 2. mniejsza, 3. wzrasta, 4. maleje, 5. wzrasta, 6. większa, 7. zależy, 8. nie zależy, 9. odwrotnie proporcjonalna, 10. malejeudział zatrudnienia w usługach, a 1. wprost proporcjonalna, 2. mniejsza, 3. wzrasta, 4. maleje, 5. wzrasta, 6. większa, 7. zależy, 8. nie zależy, 9. odwrotnie proporcjonalna, 10. maleje udział zatrudnienia w rolnictwie. Wartość wskaźnika przyrostu jest1. wprost proporcjonalna, 2. mniejsza, 3. wzrasta, 4. maleje, 5. wzrasta, 6. większa, 7. zależy, 8. nie zależy, 9. odwrotnie proporcjonalna, 10. maleje do poziomu rozwoju kraju.
RDXlygE5KME2p2
Ćwiczenie 7
Ćwiczenie posortuj prawidłowo cechy państw: wysoko rozwiniętych, średnio rozwiniętych i słabo rozwiniętych. państwa słabo rozwinięte Możliwe odpowiedzi: 1. bardzo wysoki udział ludności starszej, 2. PKB na osobę: dziewiętnaście tysięcy dolarów, 3. bardzo niska śmiertelność niemowląt, 4. średnia długość trwania życia: sześćdziesiąt lat, 5. mała energochłonność przemysłu, 6. dominacja górnictwa i tania, niewykwalifikowana siła robocza, 7. liczba lekarzy na dziesięć tysięcy mieszkańców: 4, 8. duży udział zatrudnionych w rolnictwie, 9. bardzo gęsta sieć transportowa państwa średnio rozwinięte Możliwe odpowiedzi: 1. bardzo wysoki udział ludności starszej, 2. PKB na osobę: dziewiętnaście tysięcy dolarów, 3. bardzo niska śmiertelność niemowląt, 4. średnia długość trwania życia: 6. sześćdziesiąt lat, 5. mała energochłonność przemysłu, 6. dominacja górnictwa i tania, niewykwalifikowana siła robocza, 7. liczba lekarzy na dziesięć tysięcy mieszkańców: 4, 8. duży udział zatrudnionych w rolnictwie, 9. bardzo gęsta sieć transportowa państwa wysoko rozwinięte Możliwe odpowiedzi: 1. bardzo wysoki udział ludności starszej, 2. PKB na osobę: dziewiętnaście tysięcy dolarów, 3. bardzo niska śmiertelność niemowląt, 4. średnia długość trwania życia: sześćdziesiąt lat, 5. mała energochłonność przemysłu, 6. dominacja górnictwa i tania, niewykwalifikowana siła robocza, 7. liczba lekarzy na dziesięć tysięcy mieszkańców: 4, 8. duży udział zatrudnionych w rolnictwie, 9. bardzo gęsta sieć transportowa
R1Mm5nQzsEmI43
Ćwiczenie 8
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 9

Na podstawie poniższej mapy uzupełnij legendę, wstawiając w odpowiednich miejscach podane nazwy grup państw oraz przydziel poszczególne państwa do właściwej grupy państw.

RWas1qXu0cFsa
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R1X8k5kdDu3bX
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 9
R1ABv1UeNQGdD
(Uzupełnij).