Strona główna
Liceum ogólnokształcące i technikum
Matematyka
Liczba elementów zbioru skończonego - zasada równoliczności
Sprawdź się
Powrót
Wróć do informacji o e-podręczniku
Wydrukuj
Pobierz materiał do PDF
Pobierz materiał do EPUB
Pobierz materiał do MOBI
Zaloguj się, aby dodać do ulubionych
Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał
Zaloguj się, aby udostępnić materiał
Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Oceń projekt
Animacja
Dla nauczyciela
Sprawdź się
1
Pokaż ćwiczenia:
RdmLEQj8aVkJh
1
Ćwiczenie
1
Oblicz, ile jest elementów w zbiorze liczb naturalnych, które są większe od
136
i jednocześnie mniejsze od
463
. Możliwe odpowiedzi: 1.
327
, 2.
326
, 3.
325
, 4.
324
R1DSDzEDd7ceJ
1
Ćwiczenie
2
Rozpatrzmy rzut siedmioma symetrycznymi monetami. Dobierz w pary te wyniki, które są równoliczne. wypadły dokładnie trzy orły Możliwe odpowiedzi: 1. wypadły dokładnie cztery orły, 2. wypadło sześć reszek, 3. wypadło pięć reszek, 4. wypadły same reszki wypadł jeden orzeł Możliwe odpowiedzi: 1. wypadły dokładnie cztery orły, 2. wypadło sześć reszek, 3. wypadło pięć reszek, 4. wypadły same reszki wypadły dwie reszki Możliwe odpowiedzi: 1. wypadły dokładnie cztery orły, 2. wypadło sześć reszek, 3. wypadło pięć reszek, 4. wypadły same reszki wypadły same orły Możliwe odpowiedzi: 1. wypadły dokładnie cztery orły, 2. wypadło sześć reszek, 3. wypadło pięć reszek, 4. wypadły same reszki
Rozpatrzmy rzut siedmioma symetrycznymi monetami. Dobierz w pary te wyniki, które są równoliczne. wypadły dokładnie trzy orły Możliwe odpowiedzi: 1. wypadły dokładnie cztery orły, 2. wypadło sześć reszek, 3. wypadło pięć reszek, 4. wypadły same reszki wypadł jeden orzeł Możliwe odpowiedzi: 1. wypadły dokładnie cztery orły, 2. wypadło sześć reszek, 3. wypadło pięć reszek, 4. wypadły same reszki wypadły dwie reszki Możliwe odpowiedzi: 1. wypadły dokładnie cztery orły, 2. wypadło sześć reszek, 3. wypadło pięć reszek, 4. wypadły same reszki wypadły same orły Możliwe odpowiedzi: 1. wypadły dokładnie cztery orły, 2. wypadło sześć reszek, 3. wypadło pięć reszek, 4. wypadły same reszki
R1dBgifTq9v1Z
2
Ćwiczenie
3
Oblicz, ile jest wszystkich liczb trzycyfrowych, które dzielą się przez
17
. Wpisz odpowiedź w poniższe pole.
Odpowiedź:
Tu uzupełnij
Oblicz, ile jest wszystkich liczb trzycyfrowych, które dzielą się przez
17
. Wpisz odpowiedź w poniższe pole.
Odpowiedź:
Tu uzupełnij
RJkgpukdYm1FC
2
Ćwiczenie
4
Ile jest elementów w zbiorze trzycyfrowych liczb naturalnych, które są podzielne przez
11
? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1.
79
, 2.
80
, 3.
81
, 4.
82
RUsxt7XssDOsU
3
Ćwiczenie
5
Oblicz, ile jest pięciocyfrowych liczb naturalnych, które przy dzieleniu przez każdą z liczb:
3
,
4
,
5
dają resztę
1
. Odpowiedź wpisz do okna poniżej.
Odpowiedź:
Tu uzupełnij
Oblicz, ile jest pięciocyfrowych liczb naturalnych, które przy dzieleniu przez każdą z liczb:
3
,
4
,
5
dają resztę
1
. Odpowiedź wpisz do okna poniżej.
Odpowiedź:
Tu uzupełnij
R1BjOTTVtM5R4
3
Ćwiczenie
6
Rozpatrzmy wszystkie pięciocyfrowe liczby naturalne, w których zapisie dziesiętnym występują wyłącznie cyfry
1
,
2
,
3
,
4
. Zbiór wszystkich tak otrzymanych liczb można podzielić na pary w ten sposób, żeby sumy liczb każdej z tak otrzymanych par były równe
S
. Zaznacz wszystkie prawidłowe możliwości. Możliwe odpowiedzi: 1.
S
>
12345
, 2.
S
=
33333
, 3.
S
=
55555
, 4.
S
<
54321
R1LnJ4wVEmFI0
3
Ćwiczenie
7
Oblicz, ile jest elementów w każdym ze zbiorów:
A
– liczb trzycyfrowych większych od
599
, które przy dzieleniu przez
4
dają resztę
1
,
B
– liczb trzycyfrowych mniejszych od
602
, które przy dzieleniu przez
5
dają resztę
1
,
C
– liczb trzycyfrowych mniejszych od
699
, które przy dzieleniu przez
6
dają resztę
3
,
D
– liczb trzycyfrowych większych od
117
, które dzielą się przez
9
.
Połącz zbiory z liczbami ich elementów.
A
Możliwe odpowiedzi: 1.
100
, 2.
98
, 3.
99
, 4.
101
B
Możliwe odpowiedzi: 1.
100
, 2.
98
, 3.
99
, 4.
101
C
Możliwe odpowiedzi: 1.
100
, 2.
98
, 3.
99
, 4.
101
D
Możliwe odpowiedzi: 1.
100
, 2.
98
, 3.
99
, 4.
101
Oblicz, ile jest elementów w każdym ze zbiorów:
A
– liczb trzycyfrowych większych od
599
, które przy dzieleniu przez
4
dają resztę
1
,
B
– liczb trzycyfrowych mniejszych od
602
, które przy dzieleniu przez
5
dają resztę
1
,
C
– liczb trzycyfrowych mniejszych od
699
, które przy dzieleniu przez
6
dają resztę
3
,
D
– liczb trzycyfrowych większych od
117
, które dzielą się przez
9
.
Połącz zbiory z liczbami ich elementów.
A
Możliwe odpowiedzi: 1.
100
, 2.
98
, 3.
99
, 4.
101
B
Możliwe odpowiedzi: 1.
100
, 2.
98
, 3.
99
, 4.
101
C
Możliwe odpowiedzi: 1.
100
, 2.
98
, 3.
99
, 4.
101
D
Możliwe odpowiedzi: 1.
100
, 2.
98
, 3.
99
, 4.
101
RBh6uf7QXM5bi
3
Ćwiczenie
8
Rozpatrujemy wszystkie liczby pięciocyfrowe o różnych cyfrach. Zaznacz wszystkie zdania prawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Dokładnie połowa z nich spełnia warunek "cyfra jedności jest większa od cyfry dziesiątek"., 2. Dokładnie trzecia część z nich spełnia warunek "cyfra setek jest mniejsza od cyfry dziesiątek"., 3. Dokładnie czwarta część z nich spełnia jednocześnie dwa warunki "cyfra jedności jest większa od cyfry dziesiątek" oraz "cyfra tysięcy jest mniejsza od cyfry setek".