Sprawdź się
Przyjrzyj się ilustracji i wskaż właściwe dokończenie zdania.
Zapoznaj się z opisem ilustracji i wskaż właściwe dokończenie zdania.
Połącz teorie oraz odkrycia naukowe z przełomu XIX i XX w. z nazwiskami badaczy.
Dymitr Mendelejew, Karol Darwin, <span lang="en">Wilhelm Roentgen</span>, Ludwik Pasteur, Maria Skłodowska-<span lang="fr">Curie</span>
teoria ewolucji | |
układ okresowy pierwiastków | |
szczepionka przeciw wściekliźnie | |
odkrycie polonu i radu | |
odkrycie promieni X |
Podaj określenie zwolenniczek ruchu, którego główny postulat zamieszczono na rysunku.
Podaj określenie zwolenniczek ruchu, którego główny postulat odczytasz z opisu rysunku.
Przyporządkuj pojęcia do ich opisów.
nauczycielka domowa i wychowawczyni dzieci, zwolenniczka uniezależnienia się, równouprawnienia kobiet, działaczka domagająca się praw wyborczych dla kobiet, uczennica prywatnej szkoły przeznaczonej dla dziewcząt (pensji), feministka
Opis | Pojęcie |
---|---|
nauczycielka domowa i wychowawczyni dzieci | |
zwolenniczka uniezależnienia się, równouprawnienia kobiet | |
działaczka domagająca się praw wyborczych dla kobiet | |
uczennica prywatnej szkoły przeznaczonej dla dziewcząt (pensji) |
Zapoznaj się z ilustracją, a następnie wykonaj polecenia.
Zapoznaj się z opisem ilustracji, a następnie wykonaj polecenia.
Zapoznaj się z ilustracją i odpowiedz na pytania.
Odpowiedz na pytania poniżej.
Zapoznaj się z poniższym opracowaniem historycznym i na jego podstawie wykonaj polecenia.
Zarys historii Europy (...)Pod koniec wieku niemal każde wielkie miasto europejskie miało operę, filharmonię i przynajmniej jedno muzeum.
Tego typu gmachy użyteczności publicznej były przynajmniej w teorii dostępne dla wszystkich, otwarte w określonych godzinach i zwykle utrzymywane z pieniędzy publicznych. Filharmonie i muzea, nawet gdy zachowywały związki z dworem, miały służyć całemu społeczeństwu i podobnie jak galerie i teatry narodowe zaświadczać o wykształconym w narodzie nawyku uczestnictwa w kulturze i przyswajaniu niesionych przez nią wartości. […]
Stopniowo znoszono ograniczenia prawne w dostępie do książek, muzeów, sal koncertowych. Wolność prasy, choć w niektórych krajach ciągle tłamszona, pozostawała ideałem, do którego dążyli ludzie światli. Rozwój szkolnictwa publicznego – jakiekolwiek były jego ułomności w praktyce – stał się celem wszystkich rządów.