Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1OwUKTxyuY71
Ilustracja przedstawia ułożone ciasno obok siebie srebrne, sześcienne kostki. Są wsunięte na różną głębokość. Jedna z kostek jest koloru czerwonego i jest wysunięta najbardziej w górę.

Długości odcinków w sześcianie

Źródło: dostępny w internecie: www.piqsels.com, domena publiczna.

Czy zdarzyło ci się, że łyżeczka lub słomka, którą wsadziłeś do szklanki wpadła do jej wnętrza? A jeśli szklanka jest sześcienna, to jak długa powinna być łyżeczka, żeby wystawać ponad szklankę? Czy wystarczy, żeby była dłuższa od krawędzi sześcianu? W trakcie tej lekcji uzyskasz odpowiedzi na wyżej postawione pytania.

R1Nhkgia499s7
Źródło: Gromar, licencja: CC BY 3.0.
Twoje cele
  • Wskażesz odcinki w sześcianie.

  • Nazwiesz odcinki w sześcianie.

  • Obliczysz długości odcinków w sześcianie z wykorzystaniem własności trójkątów.

  • Porównasz długości odcinków w sześcianie.

  • Pogrupujesz odcinki w sześcianie według typów.