Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RvPyAvHEUolZk
Zdjęcie przedstawia grafikę 3D - przekrój poprzeczny przez gałkę oka.

Grafika 3D

Jedną z pierwszych animacji trójwymiarowego obiektu jest  A Computer Animated Hand (Komputerowa animacja ręki), eksperymentalny film krótkometrażowy z 1972 roku.

R17ilvS0DALCZ1
Kadr z filmu A Computer Animated Hand

Z kolei pierwsze programy do tworzenia grafiki 3D zaczęły pojawiać się wraz z końcem lat 70. XX wieku. Od tego czasu dziedzina ta dynamicznie się rozwija. Modele stały się bardziej skomplikowane, a algorytmy ich prezentacji (renderingu) pozwalają na fotorealistyczne oddanie nawet najbardziej fantastycznych obrazów. Ta technologiczna rewolucja przełożyła się także na zwiększenie dostępności sprzętu i oprogramowania, które umożliwia samodzielne tworzenie grafiki 3D.

Twoje cele
  • Zapoznasz się z podstawami teorii modelowania 3D.

  • Przeanalizujesz proces modelowania 3D.

  • Poznasz podstawy interfejsu programu Blender.

  • Stworzysz własny model 3D za pomocą brył podstawowych.