Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1c61Mr4zmBuc
Fotografia przedstawia arduino uno z podłączonym kablem usb, następnie podłączone jest kilkoma kablami do płytki stykowej, na której znajduje się led przyciski i rezystory.

Arduino – gra na refleks

Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W tym e‑materiale spróbujemy krok po kroku zbudować prostą grę typu „Kto pierwszy, ten lepszy”. W swojej podstawowej wersji (tej, którą tu napiszemy) przeznaczona jest dla dwóch osób, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby odpowiednio modyfikując kod, rozszerzyć możliwości gry, tak by mogło ją obsługiwać więcej graczy.

Grę zbudujemy w postaci układu elektronicznego na płytce stykowej, a sercem całego układu będzie Arduino Uno.

Twoje cele
  • Zbudujesz układ na płytce stykowej.

  • Dowiesz się, jak podłączyć diodę dwukolorową.

  • Zrozumiesz, jak czytać schematy ideowe układu.