Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1aU8wk9Mpj21
Zdjęcie przedstawia moduł Arduino i płytkę stykową połączone przewodami.

Arduino – kółko i krzyżyk, część 1

Znamy już podstawowe zasady tworzenia projektów i potrafimy zbudować proste układy elektroniczne. Czas poznać kolejne zagadnienia z tego zakresu, przydatne w pracach z wykorzystaniem Arduino. W tym e‑materiale nauczymy się posługiwać nowym elementem elektronicznym – diodą dwukolorową. Następnie, korzystając ze zdobytej wiedzy, przystąpimy do zbudowania prostej gry w kółko i krzyżyk, a także zmierzymy się z problemem liczby wbudowanych pinów GPIO.

Twoje cele
  • Dowiesz się, czym jest dioda dwukolorowa i jakie ma zastosowanie.

  • Poznasz ograniczenia związane z liczbą dostępnych pinów GPIO.

  • Zbudujesz na płytce stykowej grę w kółko i krzyżyk dla jednego gracza.