Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1azf95TmoAUD
Zdjęcie przedstawia tunel w przekroju, którego ściany i sufit układają się w jedną powierzchnię w kształcie półkola.

Pojęcie równania kwadratowego

Źródło: dostępny w internecie: pxfuel.com, domena publiczna.

Aby opisać zjawiska generujące dzisiejszy świat, wygodnie jest dysponować narzędziami, które ułatwiają te opisy. Do nich niewątpliwie należą równania. Dzięki nim możemy obliczyć na przykład, na jakiej wysokości od ziemi będzie piłka po 2 sekundach spadania z okna, które jest na wysokości 80 m od ziemi.
Dzięki równaniom kwadratowym możemy również rozwiązywać problemy teoretyczne. Czy wiadomo, ile jest liczb, których kwadrat jest równy 121? Czy istnieje liczba, której kwadrat jest równy – 16?

Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w materiałach dotyczących pojęcia równania kwadratowego i metod jego rozwiązania.

Twoje cele
  • Określisz rodzaj równania ze względu na liczbę niewiadomych i stopień równania.

  • Rozpoznasz równanie drugiego stopnia z jedną niewiadomą.

  • Odróżnisz równania kwadratowe zupełne od niezupełnych.

  • Opiszesz za pomocą równania kwadratowego sytuację przedstawioną słownie.