Potrzeba wykształcenia świadomego obywatela od początku istnienia II Rzeczypospolitej skłaniała władze do przyjrzenia się stanowi szkolnictwa i zaproponowania zmian. Było to o tyle istotne, że Polska odziedziczyła po zaborcach trzy różne systemy oświaty. Nietrudno było zauważyć znaczące różnice w wykształceniu między mieszkańcami konkretnych części kraju, a na wschodzie (w byłym zaborze rosyjskim) analfabetyzm sięgał nawet 3/4 mieszkańców. Czy władzom udało się zniwelować te różnice i zapewnić wszystkim dostęp do edukacji?
Wyjaśnisz, czym różniła się duża matura od małej i dlaczego w II RP dziesięciolatek mógł chodzić do jednej klasy z piętnastolatkami.
Wyjaśnisz, dlaczego szkolnictwo w II Rzeczypospolitej wymagało naprawy.
Ocenisz, czy reforma jędrzejewiczowska powinna być powodem do dumy, czy do wstydu II RP.