Makbet – europejski czy japoński? Tron we krwi, reż. A. Kurosawa

Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Język polski
Udostępnij

Tekst: Małgorzata Bazan

Opracowanie i multimedia: Englishsquare.pl sp. z o.o.

Bibliografia:

  • Źródło: J.M. Rodowicz, Aktor doskonały. Traktaty Zeamiego o sztuce no, Gdańsk 2000, s. 46. Cytat za: Aneta Pierzchała, Obcość przezwyciężona? Film japoński a kultura europejska. Wyd. Universitas, Kraków 2005, s. 98.
  • Źródło: Aneta Pierzchała, Obcość przezwyciężona? Film japoński a kultura europejska, Kraków 2005, s. 187.
  • Źródło: Kodeks samurajski Bushido a normy moralne i etyka społeczna, „Krakowskie Studia Międzynarodowe” III. 2006, nr 1, s. 13.
  • Źródło: Tradycyjny teatr japoński, „Biuletyn informacyjny” 2012 r., dostępny w internecie: https://www.pl.emb-japan.go.jp/kultura/documents/Biuletyny/biuletyn0312.pdf.
  • Źródło: Joanna Rożen, Tron we krwi. Japońska wersja Makbeta, [w:] Most. Barok. Przewodnik dla licealistów, s. 64.
  • Źródło: Dorota Barańska, Kodeks samurajski Bushidō a normy moralne i etyka społeczna, „Krakowskie Studia Międzynarodowe” III. 2006, nr 1, s. 18–19.
  • Źródło: Aneta Pierzchała, Pajęcze gniazdo. Wokół „Makbeta” A. Kurosawy, „Kwartalnik Filmowy” 1999, s. 26–27.
  • Źródło: Krzysztof Loska, Akira Kurosawa – współczucie i moralność, dostępny w internecie: www.academia.edu.