Katalog zasobów dodatkowych - VI.4.

E-materiały przeznaczone do nauki w szkołach lub do samodzielnej pracy ucznia.

Treści nauczania – wymagania szczegółowe

1.

człowiek (np. dane personalne, okresy życia, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, rzeczy osobiste, uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania); (0)

2.

miejsce zamieszkania (np. dom i jego okolica, pomieszczenia i wyposażenie domu, prace domowe); (0)

3.

edukacja (np. szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty nauczania, uczenie się, przybory szkolne, oceny szkolne, życie szkoły, zajęcia pozalekcyjne); (0)

4.

praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki, miejsce pracy, wybór zawodu); (0)

5.

życie prywatne (np. rodzina, znajomi i przyjaciele, czynności życia codziennego, określanie czasu, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy); (0)

6.

żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, nawyki żywieniowe, lokale gastronomiczne); (0)

7.

zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie, środki płatnicze, wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług); (0)

8.

podróżowanie i turystyka (np. środki transportu i korzystanie z nich, orientacja w terenie, baza noclegowa, wycieczki, zwiedzanie); (0)

9.

kultura (np. dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, tradycje i zwyczaje, media); (0)

10.

sport (np. dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, obiekty sportowe, imprezy sportowe, uprawianie sportu); (0)

11.

zdrowie (np. tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie); (0)

12.

nauka i technika (np. odkrycia naukowe, wynalazki, korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych i technologii informacyjno-komunikacyjnych); (0)

13.

świat przyrody (np. pogoda, pory roku, rośliny i zwierzęta, krajobraz, zagrożenie i ochrona środowiska naturalnego); (0)

14.

życie społeczne (np. wydarzenia i zjawiska społeczne). (0)

1.

reaguje na polecenia; (0)

2.

określa główną myśl wypowiedzi lub fragmentu wypowiedzi; (0)

3.

określa intencje nadawcy/autora wypowiedzi; (0)

4.

określa kontekst wypowiedzi (np. formę, czas, miejsce, sytuację, uczestników); (0)

5.

znajduje w wypowiedzi określone informacje; (0)

6.

rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi. (0)

VI.

Uczeń reaguje ustnie w typowych sytuacjach:

1.

podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego; (0)

2.

świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową. (0)

X.

Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie ze słownika, poprawianie błędów, prowadzenie notatek, stosowanie mnemotechnik, korzystanie z tekstów kultury w języku obcym nowożytnym). (0)

XI.

Uczeń współdziała w grupie (np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych). (0)

XII.

Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. z encyklopedii, mediów, instrukcji obsługi), również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych. (0)

XIII.

Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy lub internacjonalizmów) i strategie kompensacyjne, w przypadku gdy nie zna lub nie pamięta wyrazu (np. upraszczanie formy wypowiedzi, zastępowanie innym wyrazem, opis, wykorzystywanie środków niewerbalnych). (0)

XIV.

Uczeń posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami). (0)

Cele kształcenia – wymagania ogólne (0)

Treści nauczania – wymagania szczegółowe (0)

Cele kształcenia – wymagania ogólne (0)

Treści nauczania – wymagania szczegółowe (0)

1.

reaguje na polecenia; (0)

2.

określa główną myśl wypowiedzi; (0)

3.

określa intencje nadawcy/autora wypowiedzi; (0)

4.

określa kontekst wypowiedzi (np. czas, miejsce, uczestników); (0)

5.

znajduje w wypowiedzi określone informacje; (0)

6.

rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi. (0)

1.

określa główną myśl tekstu; (0)

2.

określa intencje nadawcy/autora tekstu; (0)

3.

określa kontekst wypowiedzi (np. nadawcę, odbiorcę); (0)

4.

znajduje w tekście określone informacje; (0)

5.

rozróżnia formalny i nieformalny styl tekstu. (0)

1.

podstawową wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego; (0)

2.

świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową. (0)

X.

Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie ze słownika, poprawianie błędów, prowadzenie notatek, stosowanie mnemotechnik, korzystanie z tekstów kultury w języku obcym nowożytnym). (0)

XI.

Uczeń współdziała w grupie (np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych). (0)

XII.

Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. z encyklopedii, mediów), również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych. (0)

XIII.

Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy lub internacjonalizmów) i strategie kompensacyjne, w przypadku gdy nie zna lub nie pamięta wyrazu (np. upraszczanie formy wypowiedzi, wykorzystywanie środków niewerbalnych). (0)

XIV.

Uczeń posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami). (0)

Podana fraza - - nie została odnaleziona

Spróbuj zmienić język filtrowania lub użyć bardziej ogólnej frazy.