IX. Analytical geometry on the Cartesian plane. Basic range. The student:
1) recognizes the mutual position of lines on a plane based on their equations, in this he finds a common point of two lines, if there is one;
2) uses equations of a line on a plane in the standard form and in the slope‑intercept form, finds the equation of a line with given properties (e.g. interception at two points, known slope, parallelism or perpendicularity to another line, tangency to a circle, etc.)
Uczniowie przed sprawdzianem zapoznają się z metodami zarządzania i organizacją czasu w trakcie sprawdzianu:
- Eliminowanie błędnych odpowiedzi. - Wstawianie danych do zadania - odwrócona metoda znajdowania rozwiązania. - Szacowanie danych. - Znalezienie rozwiązania i wskazanie poprawnej odpowiedzi.
mbe05a84dd0c918ab_1527752256679_0
Rb62XLdog5JFl1
Nauczyciel omawia schemat punktowania zadań na sprawdzianie. Omówienie systemu oceniania. Ocena pozytywna od 40% prawidłowo rozwiązanych zadań. Ocena negatywna poniżej 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
mbe05a84dd0c918ab_1527712094602_0
RAQhQrx3WttE81
Omówienie każdego zadania: prawidłowa odpowiedź, nieprawidłowa odpowiedź. Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 1 punkt.
mbe05a84dd0c918ab_1528449000663_0
Sprawdzenie wiadomości i umiejętności z równania prostej
mbe05a84dd0c918ab_1528449084556_0
Trzeci
mbe05a84dd0c918ab_1528449076687_0
Uczeń: 1) Wyznacza równanie prostej przechodzącej przez dwa dane punkty (w postaci kierunkowej lub ogólnej. 2) Bada równoległość i prostopadłość prostych.
mbe05a84dd0c918ab_1528449068082_0
45 minut
mbe05a84dd0c918ab_1528449523725_0
Sprawdzenie wiadomości i umiejętności z równania prostej.
mbe05a84dd0c918ab_1528449552113_0
1. Uzyskanie informacji o postępach uczniów w zakresie z równania prostej. 2. Zarządzanie organizacją i czasem w trakcie sprawdzianu. 3. Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz informatycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.
mbe05a84dd0c918ab_1528450430307_0
Uczeń: Uzyskuje informacje na temat stopnia opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu równania prostej.
mbe05a84dd0c918ab_1528449534267_0
1. Odwrócona klasa. 2. Test sprawdzający.
mbe05a84dd0c918ab_1528449514617_0
Praca indywidualna
mbe05a84dd0c918ab_1528450127855_0
Uczniowie przed sprawdzianem zapoznają się z metodami zarządzania i organizacją czasu w trakcie sprawdzianu:
- Eliminowanie błędnych odpowiedzi. - Wstawianie danych do zadania - odwrócona metoda znajdowania rozwiązania. - Szacowanie danych. - Znalezienie rozwiązania i wskazanie poprawnej odpowiedzi.
Nauczyciel omawia schemat punktowania zadań na sprawdzianie. Omówienie systemu oceniania. Ocena pozytywna od 40% prawidłowo rozwiązanych zadań. Ocena negatywna poniżej 40% prawidłowo rozwiązanych zadań.
mbe05a84dd0c918ab_1528446435040_0
Zamieszczony poniżej test powtórzeniowy obejmuje materiał z matematyki z zakresu podstawy programowej dla trzeciego etapu edukacyjnego na poziomie podstawowym.
Zadania od 1 do 15.
Zadanie dla chętnych - 16
mbe05a84dd0c918ab_1528450119332_0
Omówienie każdego zadania: prawidłowa odpowiedź, nieprawidłowa odpowiedź. Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 1 punkt.