Dla nauczyciela
Konspekt (scenariusz) lekcji
Imię i nazwisko autora: | Tomasz Sobiepan |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Siła elektromotoryczna źródła |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. Zakres rozszerzony I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: VIII. Prąd elektryczny. Uczeń: |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | Formative feedback |
Metody nauczania: | - wykład w formie filmu, |
Formy zajęć: | - praca w grupach, |
Środki dydaktyczne: | - film samouczek, |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
- Zaciekawienie uczniów: (wg części „Czy to nie ciekawe”) | |
Faza realizacyjna: | |
- Uczniowie samodzielnie zapoznają się filmem‑samouczkiem. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają, które osiągnęli, a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i zdobyte umiejętności przez przeczytanie części „Warto przeczytać” (jako uzupełnienie i rozszerzenie) oraz rozwiązanie w domu zadań, których nie przerobili na lekcji. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film może być użyty jako wprowadzenie, podsumowanie lub rozszerzenie do każdej lekcji dotyczącej obwodów prądu stałego. |