Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RSAQQsEFnG7kv1
Film nawiązujący do treści materiału ukazujący przeobrażenie zupełne i niezupełne owadów.
Polecenie 1
R10EdF46UBqAi
Zapoznaj się z treścią filmu, a następnie wyjaśnij, jakie znaczenie dla rozwoju owadów mają stadia larwy i poczwarki. (Uzupełnij).
R19tcCxT3U9Yc
Zapoznaj się z filmem, a następnie wyjaśnij, jakie znaczenie dla rozwoju owadów mają stadia larwy i poczwarki. (Uzupełnij).
Polecenie 2
RWjGM9ttHVLaZ
Zdefiniuj pojęcie rozwoju skokowego. (Uzupełnij).
Polecenie 3
R1ASyqmkj3aOw
Porównaj larwy występujące w rozwoju z przeobrażeniem niezupełnym z larwami właściwymi dla rozwoju owadów z przeobrażeniem zupełnym. Określ ich podobieństwa i występujące między nimi różnice. (Uzupełnij).
Polecenie 4
RjOIEx4bJqUBN
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1aJifSmid4yj
Na podstawie opisu powyższego schematu wyjaśnij, dlaczego ekdyzon nazywany jest hormonem metamorfozy lub też hormonem linienia, a hormon juwenilny nazywa się hormonem młodzieńczym. (Uzupełnij).