Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
R10SVx8eI4vWT1
Ćwiczenie 1
Każdy wierzchołek trójkąta ABC należy pomalować na jeden z pięciu kolorów: czerwony, zielony, niebieski, żółty, brązowy. Oblicz, ile jest wszystkich możliwych pokolorowań tych wierzchołków. W okienko poniżej wpisz kolejno wszystkie cyfry rozwinięcia dziesiętnego otrzymanego wyniku. Odpowiedź wpisz w pustą lukę. Odpowiedź: Tu uzupełnij
1
Ćwiczenie 2
R5erZ1vjVrOQx
Spośród poniższych wybierz doświadczenia, których wyniki da się zapisać jako sześcioelementowa wariacja z powtórzeniami zbioru dwuelementowego. Możliwe odpowiedzi: 1. Dwukrotny rzut kostką sześcienną do gry., 2. Sześciokrotny rzut monetą., 3. Rozmieszczenie sześciu ponumerowanych kartek w dwóch ponumerowanych teczkach., 4. Losowy wybór dwóch liczb spośród wszystkich liczb sześciocyfrowych.
1
Ćwiczenie 3
R7WXVRV1uWk1t
Oblicz, ile jest wszystkich funkcji, których dziedziną jest zbiór {1,2,3,4,5,6,7}, a zbiorem wartości jest zbiór {0,1,2,3}. Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. 73, 2. 74, 3. 47, 4. 37
2
Ćwiczenie 4
RpqZGoYdTKcip
Oznaczmy przez x liczbę wszystkich możliwych liczb czterocyfrowych, które można utworzyć za pomocą cyfr 1, 2, 3, 4, 5 , natomiast przez y - liczbę wszystkich liczb trzycyfrowych, które można utworzyć używając cyfr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Oblicz x-y. Do okienka poniżej wpisz kolejno cyfry: setek, dziesiątek i jedności rozwinięcia dziesiętnego otrzymanego wyniku. Tu uzupełnij
2
Ćwiczenie 5
R182k0iWYOM00
Zaznacz prawidłową odpowiedź. Za pomocą cyfr 1, 2, 3, 5, 7, 9 można zapisać Możliwe odpowiedzi: 1. dokładnie 512 różnych liczb dwucyfrowych., 2. dokładnie 36 różnych liczb trzycyfrowych., 3. dokładnie 65 różnych liczb pięciocyfrowych., 4. dokładnie 49 różnych liczb czterocyfrowych.
2
Ćwiczenie 6
RXqjEQyTdniRF
Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Rzucamy ośmioma monetami o różnych nominałach. Liczba wszystkich możliwych wyników tego doświadczenia jest: Możliwe odpowiedzi: 1. większa niż 100., 2. mniejsza niż 250., 3. równa 44., 4. równa 82.
3
Ćwiczenie 7
RfvtBPAV1dEPP
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
REAulmSdCVlCd
Rozpatrujemy następujące zbiory liczb naturalnych:
A - czterocyfrowych, w których zapisie dziesiętnym nie występują cyfry 01,
B - trzycyfrowych, w których zapisie dziesiętnym nie występuje cyfra 0,
C - dziewięciocyfrowych, w których zapisie dziesiętnym występują jedynie cyfry 7, 8, 9,
D - ośmiocyfrowych, w których zapisie dziesiętnym występują jedynie cyfry 3, 4, 5, 6.
Przyporządkuj do siebie pary równych liczb. A Możliwe odpowiedzi: 1. 39, 2. 48, 3. 93, 4. 84 B Możliwe odpowiedzi: 1. 39, 2. 48, 3. 93, 4. 84 C Możliwe odpowiedzi: 1. 39, 2. 48, 3. 93, 4. 84 D Możliwe odpowiedzi: 1. 39, 2. 48, 3. 93, 4. 84
3
Ćwiczenie 8
R1FoIcBaRr8MJ
W pewnej ankiecie należało odpowiedzieć na 5 kolejnych pytań, wybierając przy każdym z nich jedną z trzech opcji: „Tak”, „Nie”, „Nie mam zdania”. Wówczas: Możliwe odpowiedzi: 1. jeśli ankietowanych było 250, to na pewno dwóch z nich wypełniło tę ankietę w ten sam sposób., 2. jeśli ankietowanych było 485, to na pewno trzech z nich wypełniło tę ankietę w ten sam sposób., 3. jeśli ankietowanych było 720, to na pewno trzech z nich wypełniło tę ankietę w ten sam sposób., 4. jeśli ankietowanych było 999, to na pewno czterech z nich wypełniło tę ankietę w ten sam sposób.