Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
R15Wyg8abpERO
Połącz termin z definicją. Wierzchołek / Vertex Możliwe odpowiedzi: 1. odcinek łączący ze sobą dwa wierzchołki. 2. pojedynczy punkt w przestrzeni., 3. pojedyncza ściana modelu. Krawędź / Możliwe odpowiedzi: 1. odcinek łączący ze sobą dwa wierzchołki., 2. pojedynczy punkt w przestrzeni., 3. pojedyncza ściana modelu. Wielokąt / Face, Polygon Możliwe odpowiedzi: 1. odcinek łączący ze sobą dwa wierzchołki., 2. pojedynczy punkt w przestrzeni., 3. pojedyncza ściana modelu.
1
Ćwiczenie 2
RJcCbK9DfnPRa
Połącz manipulator z jego funkcją. Funkcje są następujące: Przesuwanie, Obracanie, Skalowanie. Możliwe odpowiedzi: 1. Manipulator ze strzałkami, 2. Manipulator z kwadratami, 3. Manipulator z okręgami tworzącymi kształt kuli.
RpbQl2lmdarOa
Połącz manipulator z jego funkcją. Przesuwanie Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. Obracanie Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. Skalowanie Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3.
1
Ćwiczenie 3
R1dMYers5lgcf
Uporządkuj elementy. Jak zazwyczaj przebiega proces tworzenia grafiki 3D? Elementy do uszeregowania: 1. Postprodukcja, 2. Teksturowanie, 3. Modelowanie, 4. Koncepcja, 5. Renderowanie
1
Ćwiczenie 4
RZJfhfXlRLO9V
Wskaż prawidłowe odpowiedzi. W pracy nad grafiką 3D współrzędne obiektów określają osie: Możliwe odpowiedzi: 1. X, 2. Y, 3. Z, 4. Q, 5. P, 6. V
2
Ćwiczenie 5
RRfqlDEf2nDck
Wybierz właściwą odpowiedź. W Blenderze, aby usunąć obiekt, musimy… Możliwe odpowiedzi: 1. kliknąć go lewym klawiszem myszy i wcisnąć klawisz X lub Delete na klawiaturze., 2. przeciągnąć go do kosza., 3. kliknąć go prawym klawiszem myszy i wybrać opcję usuwania z menu.
2
Ćwiczenie 6

Spróbuj odtworzyć w Blenderze operacje wykonywane w filmie i osiągnąć podobny rezultat.

RLxQi8iDfuzDG
Zaprojektowana jest pralka. Z paska narzędzi wybrany jest cube, który jest następnie powiększony i wydłużony w pionie. Obok tworzony jest torus, ustawiony w pionie zostaje przeniesiony na istniejący prostopadłościan i umieszczony na przedniej ścianie - nieco w niej zatopiony. To drzwi pralki. Kolejno wybierany jest ponownie cube, pomniejszony służy za szufladkę na proszek - umieszczony jest po lewej stronie dużego prostopadłościanu. Na końcu kolejny cube jest spłaszczony i przeniesiony na górną część pralki. Dopasowany jest wielkością do jej górnej części.
Rw7mkZt3QzTrt
(Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 7

Zapoznaj się z poniższą ilustracją. Spróbuj samodzielnie odtworzyć ten model w Blenderze.

RH11ywKKWMQOX
Samochód
RncXb6EPXUsGM
(Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 8

Zapoznaj się z kolejną ilustracją i ponownie odtwórz ją w Blenderze.

Rby5G9dYiuElV
Pajacyk
RyE2U2di3WHor
(Uzupełnij).