Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RLBqWVqTSPERH
Zdjęcie przedstawia ścianę, na której ułożone są gęsto różne płytki z liczbą 48. Na płytkach użyto różnych czcionek, liczba jest przedstawiona w różnych wielkościach i kolorach. Niektóre płytki opatrzone są dodatkową niewielką grafiką w postaci delfina czy ornamentów.

Najmniejsza/największa wartość funkcji

Źródło: dostępny w internecie: piqsels.com, domena publiczna.

Potrafimy wyznaczyć wartości funkcji w punkcie oraz określić zbiór wartości funkcji. Bardzo ważną umiejętnością jest określanie wartości najmniejszej oraz wartości największej przyjmowanych przez funkcję.

Czy każda funkcja przyjmuje zawsze wartość największą?
Czy każda funkcja zawsze przyjmuje wartość najmniejszą?
Odpowiedzi na te pytania uzyskamy analizując poniższy materiał.

Twoje cele
  • Wyznaczysz najmniejszą wartość funkcji, o ile taka istnieje.

  • Wyznaczysz największą wartość funkcji, o ile taka istnieje.

  • Sprawdzisz, czy funkcja posiada wartość najmniejszą.

  • Sprawdzisz, czy funkcja posiada wartość największą.

  • Udowodnisz, że dana liczba jest najmniejszą wartością funkcji.

  • Udowodnisz, że dana liczba jest największą wartością funkcji.