Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Wysłuchaj nagrania i wykonaj ćwiczenia.

Zapoznaj się z treścią nagrania i wykonaj ćwiczenia.

R9jjY7drkDKR8
Nagranie dźwiękowe lekcji pod tytułem Margaret Mead. Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego.
Ćwiczenie 1
RaneCQ5zfRGlO
Wskaż, na jakie procesy zachodzące we współczesnej kulturze zwraca uwagę Margaret Mead. Zadecyduj, dlaczego moment, w którym rozpościera się przed naszymi oczami pięćdziesiąt tysięcy lat historii człowieka, jest niepowtarzalny. (Uzupełnij).
Ćwiczenie 2
RXMe3sYKZ8VQZ
Wskaż, na jakie typy dzieli amerykańska antropolożka występujące współcześnie kultury, czym charakteryzuje się każdy z nich oraz co jest powodem przemiany jednego typu kultury w kolejny. (Uzupełnij).
Ćwiczenie 3
R1EjKJs93BO8L
Wskaż, który typ kultury zdaniem badaczki jest najczęściej występującym w historii ludzkości. Uzasadnij, dlaczego, i podaj jego najbardziej charakterystyczne cechy. (Uzupełnij).
Ćwiczenie 4
R18ZC8BcRsHK1
Wskaż, co powoduje, że młodsze pokolenie w kulturach postfiguratywnych, kiedy samo już dorośnie, powiela wzorce wpojone im przez poprzedników. Określ, w jaki sposób wpływa to na tożsamość kulturową członków społeczeństw postfiguratywnych. (Uzupełnij).
Ćwiczenie 5
R1Xg5wPC67a70
Wskaż, jakie zadanie stawia M. Mead przed dzisiejszym starszym pokoleniem. Ustal, dlaczego jest ono ważne. (Uzupełnij).